En väldoftande jul

image224


Pepparkakor, granbarr, vedeldade brasor och nejlikor- ja julen är sannerligen dofternas tid och vad är då bättre att önska sig till julen än en ny doft?

Pradas Infusion d'Iris
kommer jag att önska mig i jul. Med topnoter som cedarträ, sicilianska mandariner och irisblommor är det här en doft som passar mig som handen i handsken.

Motsatsen till Pradas fräsha parfym är Yves saint Laurents nygamla Opium med en djup och förförisk doft av bland annat ambra och jasmine. Jag skulle kunna köpa den för förpackningen enbart.

En annan nygammal klassiker är Chanels No5 Eau Premiere. Vill du satsa på ett säkert kort är denna doft baserad på blommor som ylang ylang, ros och jasmine.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0