Jag har tänkt på en sak..

image189


Jo, det här med signaturistiska drag hos dylika modehus. Alla pratade (läs bloggade) ju nyss om det djurmönstrade som kännetecknar H&Ms mest nyliga samarbetspartner Cavallis design och för att ta ett annat exempel så varför inte en viss exlusiv skomakares röda sulor. Ja, letar ni lite i bland allt skrot och damm uppe i skallen så är jag säker på att ni, liksom jag gjorde, kommer att hitta fler modehus vars desig du kan känna igen enbart genom att kasta en blick på en vanligt förekommande form, skärning eller varför inte färg.
Två praktexemepel finns inom denna kategori för att understryka min poäng; Tiffany's och Hermés.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0