The dropwaist

image244


Jag har länge funderat över den så kallade drop waist- silhuetten. Tänk 20-tal, tänk hårband med fjädrar, tänk långa rader av pärlor och så tänker du en glammig cocktail-klänning med en tydlig midjemarkering en bit nedanför den vi är vana vid att se och så tänker du och jag i samma banor. Det är så jag accsosierar då jag tänker på denna silhuett.
Jag var väll lite skeptisk till detta är något som jag i slutändan skulle klä mig i och svaret var till en början nej, men nu har jag tänkt om.  Den här kappan med drop-waist från Miu miu är underbar. Likaså är Balenciagaväskan, Pradaskorna och inte minst den välbehövliga morgonkaffen.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Jag gillar drop waist, men jag har fått för mig att det bara passar på de med icke befintliga höfter (och jag är inte en av dem). Men jag hatar att det ska stå ivägen- så nån dag ska jag prova en fin drop waist klänning.

2007-11-26 @ 11:50:50
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Dashy

Linnea: Ja, då tänker vi lite i samma banor. Mig stoppar det nog dock, men vem vet, någon dag kanske ;)

2007-11-26 @ 19:36:27
URL: http://signedbyDashy.blogg.se
Postat av: Glittra i Glottra

hej,



så roligt att fler skriver om 20-talet! vi hoppas på att komma i gång med bröllop a'la 1920 i vår härliga skolbyggnad från 1927 under nästa år.



blogga på!

//fia

2008-07-15 @ 11:23:07
URL: http://www.glittraiglottra.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0