The look of Behnaz Sarafpour

image188


Bleka läppar spås bli stort i vinter och i vår vilket jag inte har något emot. Men misstolka nu inte, kritvita idominläppar som folk envisades med för en tid sedan är inte det jag syftar på. Praktexemplet  för det jag menar på är sminkningarna hos Behnaz Sarafpour där bleka läppar matchades med sotade ögon, bronzig hy och naturliga bryn.
Fixa dem bleka läpparna med din din concealer eller foundation. Applicera ett tunnt lager och se till att läpparna är återfuktade och inte flagiga och torra. Applicera sedan ett tunnt lager läppglans i antingen en färglös eller en lätt persikotonad nyans. Jag tycker att detta sätt att lämna läpparna bleka, nedtonade kan vara lika iögonfallande och sexigt som röda läppar kan och därför ska det inte undervärderas.
Och så ett sista tips, glöm inte att om du låter läpparna tonas ned ger det mycket effekt om du lägger fokus på dina ögon till exempel genom att sota dem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0