Moschino 08

image92


Det finns mycket att säga om Moschios vår. Till att börja med vill jag säga att visningen var fantastisk och mitt första intryck var- känns int det här lite förra vårens Chanel. Och mycket riktigt tycktes andra ha dragit samma slutsats. Dem signaturistiska korta jackorna och kedjeburna väskorna från Chanel fanns det svar på i Moschinos kollektion. Likaså har Moschino anammat blandningen mellan sött och sexigt á la klassisk pin-upstil med korta short och mycket ben, paljettbeklätt, långa och många halsband samt rosettprydda frisyrer. Dem sistnämnda var förövrigt något som fångade blicken tidigt. Dessutom syntes mycket volanger och det tilltalar mig.

Hela kollektionen känns för mig sportychic, söt, lätt, vardagslyxig och romantisk. Riktigt bra ready-to-wear med andra ord.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0