080401

image549


Paris: Idag har solen skinit här hemma och snön har töat bort. Jag antar att det får mig att sakna Paris lite mindre. Men träden översållade av små rosa blommor som växer runt Eiffeltornet och tulpanerna i Jardin de Tuileries är otroligt svårslagna.

Richard Niccol: En vårvisning som inspirerar mig mycket just nu är den av Richard Niccol. Han leker med tunna, delvis transparenta material och lager på lager teknik och skapar ännu en version av det romantiska modet vi ser en hel del av framöver. Skira tyger och smutsiga, mjuka pasteller går även de ton i ton med årstiden. Och mitt tycke och smak för den delen!

Azzedine Alaia: Högst på listan över vackra skor står dessa kugghjulsskor från Azzedine Alaia. Så tokigt fina!


Kommentarer
Postat av: Sigrid

fantastiska skor!

2008-04-05 @ 17:24:53
URL: http://sigrid.webblogg.se
Postat av: Dashy

Sigrid: Eller hur!

2008-04-06 @ 00:33:16
URL: http://signedbydashy.blogg.se
Postat av: Anonym

Skorna var faktiskt häftiga

2008-04-14 @ 21:11:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0