Stockholm fashionweek (Del 3)

image496


Stockholms modevecka är över och trots att jag är lite sen, New yorks modevecka har ju redan sparkat igång, postar jag nu ett sista inlägg om några av, i min mening, höjdpunkterna under veckan. Jag måste säga att jag inte är alltför imponerad av mycket av det som visats. De märken som jag nämnt tidigare och de som jag kommer att skriva om nu är tyvärr de enda som har gjort vidare bra intryck på mig. Carin Wester och Fifth avenue shoe repair tyckte jag väldigt mycket om och delar av kollekioner som de från Whyred och Acne föll mig också i smaken men i övrigt är jag relativt oimponerad.

Bilderna ovan visar kompositioner från Nakkna och Resteröds. Nakkna påminnde mig om hur snyggt det är med ett par volymiösa kostymbyxor. Måste införskaffas, helst ett par med hög midja. Resteröds visade för första gången under Stockholms modevecka. Jag tror att deras kläder kommer att tilltala många svenskor. Kombinationen storskjorta, kort skinnjacka och ankelboots känns bekant från många bloggar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0