Paris

image548


Bonjour! Jag är nyss hemkommen från Paris och ja, jag älskade det. Dels har en semester från Sverige varit behövlig men Paris var mycket mer än så. Inspirerande, upplyftande, lyckoingivande, spännande, levande och alldeles, alldeles underbart. Besök på Louvren, promenader i Tullerierna, en tvåtimmars kö för att se Paris från ovan i Eiffeltornet (ja, det krävdes envisa), shopping på LaFayette och fika på Laduree. Ja, det finns mycket som jag allra redan saknar. Men det är alltid skönt att komma hem också. Jag känner mig redo att bemästra skolarbete och annat dylikt nu.
Som ni säkert har noterat har jag inte varit världens flitigaste bloggerska på senare tid. Jag frågar mig själv hur jag vill göra med den saken och jag får hela tiden olika svar. Bloggen är för mig ett forum för kommunikation och en plats för utveckling. Det är också ett intresse som jag tycker är otoligt roligt och jag har absolut inte för avsikt att lägga ned bloggandet. Men om den senare tidens inaktivitet på bloggfronten beror på att jag vill ta en paus för att senare skriva lika mycket igen eller om jag helt enkelt rör mig i ett långsammare tempo nu, det återstår att se. Jag vet bara att de gånger som jag är som mest inspirerad och skriver om saker som rör mig blir det bäst resultat.
Jag hoppas att ni har haft ett underbart lov och en fin påsk. Ha det bra tills vi hörs igen, mon cheries.

Kommentarer
Postat av: Sandra

Åhh, vad kul! Har själv varit där och skulle jättegärna åka tillbaka. Snart! :)

2008-03-29 @ 22:25:02
URL: http://whitepeacock.blogg.se
Postat av: Dashy

Sandra: Oh, ja det förstår jag! :D

2008-04-01 @ 20:59:51
URL: http://signedbydashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0