071218

image347


Eftersom jag inte hunnit blogga tidigare idag tänkte jag sammanfatta dagens tankebanor lite generellt sådär. Sedan slog det mig att det kanske är en bra idé att ha en kategori med inlägg som, ja, sammanfattar helt enkelt. Bra om jag har mycket i att skriva om och för lite tid.

Twenty8twelve: Miller-systrarna som har skapat sin första kollektion för det gemensamma märket nu i höst. I den här videon beskriver dem Twenty8twelve som en kombination mellan Siennas rockiga stil och Savannahs superfeminina inslag vilket jag tycker stämmer väldigt bra. 

Blog.Mode: Adressing fashion: Ett vernissage i bloggformat som har som mening att vidga vyerna inom vilka vi ser på mode som konstform. Hade jag bott i New York hade jag definitivt begett mig till the Met och sett på kreationerna i "verkligheten" men jag får nöja mig med bloggdokumentationen av dessa fantastiska skapelser.
Läs mer.

Kreativitet á la Marc Jacobs: Jag fortsätter att facineras över Jacobs extraordinära kreationer.

Från pepparkakeland: Ja, dem smyger sig in i kollaget och in i mina tankebanor. Och ned i min mage :).

Kommentarer
Postat av: Danni

Vernissaget i New York lät riktigt intressant. Det skulle man inte ha någonting emot att besöka en liten snabbis...

2007-12-18 @ 22:36:35
URL: http://miumiu.blogg.se
Postat av: Stilist

Skitfint kollage.

2007-12-18 @ 22:42:56
URL: http://stilist.blogg.se
Postat av: Dashy

Danni: Eller hur, det är synd att man inte är New York-bo ibland :)
Stilist: Tack! :)

2007-12-19 @ 09:15:16
URL: http://signedbydashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0