En sagoskog

image160


Giles Deacon var en sannerligen inspirerande visning för mig. Dem olika formerna av kjolar drog snabbt till sig min blick och jag noterade att där fanns både skira, ljust rosa kjolar med dekor, gråa nyanserade med blomprint, en hel del färgskiftningar inte helt olikt från dem hos Louis Vuittons höstkollektion, mycket lager på lager av  lövliknande applikationer, tyll och fransar. Om vi nu ändå ska jämföra med övriga kollektioner påminde fransarna om dem hos Roberto Cavalli.

Rent allmänt sett är detta en alldeles strålande visning tycker jag. Det är intressant att se hur Giles utvecklas från stora, chunky knits, fjäderheels och surrealistiska aftonkänningar till detta. Som vanligt råder jag er att kika in på Style.com och ta er en titt.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Förlåt, men det är jämföra, inte gämföra. Vill inte vara språkpolis, men kan inte låta bli. Anmärk gärna mig om jag gör fel ;)

2007-11-07 @ 19:08:16
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Dashy

Linnea: Haha, oops. Jag skrev nog för snabbt, klart att det är jämföra. Ingen fara, jag vet själv hur störande det kan bli med små stavfel här och där )

2007-11-07 @ 19:20:25
URL: http://signedbydashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0