Hello Marni!

image570
bilder från Style.com och Marni.com




Galet, lekfullt, innovativt, spännande, färgrikt och intressant. Adjektiven är många men ändå kan jag inte helt klä Marnis höstvisning i ord. "Det här är något speciellt" tänkte jag då jag först la ögonen på den.
Det är så lätt att avfärda en del kollektioner som tokiga, konstiga och obehagliga om man inte förstår tanken bakom dem. Marni kan definitivt passa in i den kategorin med knäppa hattar, annorlunda glasögon samt färg och mönstermatchningar vi inte är vana att se. Jag kan inte helt greppa tanken bakom konceptet då det gäller Consuelo Castiglionis Marni men jag begriper tillräckligt för att förstå att det här faktiskt är något speciellt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0