Juletider

image362


Gårdagens julhandel påbörjades med julmusik i öronen och optimistiska steg men övergick ganska snabbt till onda fötter och ilskna ord om allt som har med julen att göra. Det är otroligt hur folk beter sig då dem bara fokuserar sig på sitt eget. Vassa armbågar, stannar mitt i gatan och är otrevliga mot alla som kommer i deras väg. Jag kände mig som Scrooge där jag svor mig genom folkmassorna.
Min syster ringde från Indien igår för övrigt. Det var otroligt roligt att höra hennes röst och sjukt att tänka sig att hon satt på en kritvit strand medans jag satt här i beckmörka Sverige. Vi pratade i alla fall om att jag ska komma ned till henne under sportlovet. Dem är troligen i Thailand då och jag skulle inte tacka nej till en veckas sol och bad.
På dagens schema står jobb och middag samt Bio med Cissi. Ha en underbar lördag, kram!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0