Brokad

image247


I allmänhet står inspirationsintaget lågt just nu och eftersom min inspiration är källan till min kreativitet, och här på bloggen även produktivitet så kanske det inte är högsäsong för strålande inlägg för tillfället.
Det som jag dock tänkt på en del idag är dels, som rubriken tyder, brokad. Se Moschinos visning för lysande exempel, eller ännu bättre spana in den från Dolce&Gabbana. Påminner lite om mormors medaljongmönstrade gardiner. På ett bra sätt.
Sen kan jag väll förtälja att jag älskar backstagebilder från alla visningar. Dels för att det är kul att få en inblick i arbetet bakom och dels för att kläderna får mer liv då. En personlighet. En annan personlighet än vad dem får på catwalken, en karaktär och annan karisma. Nej, jag hittar inte riktigt orden jag söker men jag hoppas att ni trots det förstår vad jag syftar på.
Psst, notera Zuzana Straskas, till vänster, fötter. Har man inga klackar får man göra vad man kan för att.. hålla måttet.

Kommentarer
Postat av: Nora

Det är riktigt coolt, om man matchar det rätt tycker jag! :)

2007-11-26 @ 19:28:31
URL: http://aife.webblogg.se
Postat av: Dashy

Nora: Ja, det har du alldeles rätt i :)

2007-11-26 @ 19:37:22
URL: http://signedbyDashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0