The great wall of Fendi

image65

        


Den efterlängtade och omtalade Fendivisningen på den kinesiska muren över men snacket angående den har bara börjat. Jag som länge sett fram emot att se vad Karl Lagerfeld skulle hitta på måste säga att jag inte är fullt så imponerad som jag trodde att jag skulle bli. Jag skulle gärna överösa kollektionen med lovord och lyriska rader men nej, det här går inte hela vägen hem för mig. Kanske behöver det hela mer granskning och tanke men hittills yttras inga lovord eller skrivs lyriska rader.
All in all är det detaljerna som Karl gör bäst. Som alltid i min egen mening. Miljön behöver vi ju inte ens diskutera, att placera sin modevisning på "världens längsta catwalk" med kulturell, historisk och legendarisk betydelse är något alldeles genialiskt. Men som sagt, då det kommer till kläderna är jag..skeptisk.

Kommentarer
Postat av: Linnea

Det är säkert en visning som kommer gå till historien. Spektakulärt!

2007-10-22 @ 20:30:43
URL: http://linnealinnea.webblogg.se
Postat av: Rana

Dashy, var hittade du dessa bilder? Har letat och letat, men förgäves. Vill ju se resten av kollektionen! :(

2007-10-22 @ 23:03:45
URL: http://jagochkarl.webblogg.se
Postat av: Dashy

Linnea: Säkerligen!
Rana: Googlade, dem finns upplagda på dylika bloggar och liknande än så länge.

2007-10-23 @ 17:47:29
URL: http://signedbydashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0