Stockholm fashionweek (Del 2)

image495



Mina förväntningar var höga inför Fifth avenue shoe repairs visning. Särskild efter vackra kreationer förra året. Det mesta som jag hoppades på visade resultat men ingenting ur årets kollektion kan jämföras med hallonbakelsen från förra året. Feltolka inte, mycket var väldigt fint. Ett enkelt koncept med plötsliga inslag av innovativa skärningar (som påminde mig om Marios Schwabs vårkollektion), assymetri, volymiösa kjolar och korta A-linjeformade figurer som den längst till höger ovan. Den känns lite Chloé á la the time of Pheobe Philo.
Allt i allo, en inspirerande och intressant kollektion men i min mening har Fifth avenue shoe repair gjort bättre ifrån sig tidigare än i nu.

Kommentarer
Postat av: Emma

Skulle du kunna tänka dig och göra en ny header åt min blogg? Kanske kräver du någon sorts betalning. Tycker att din design är himla fin, lika så den du gjorde åt Amanda. :)

2008-02-03 @ 16:03:26
URL: http://superemms.blogg.se
Postat av: Dashy

Emma: Ja visst, jag tycker bara att det är roligt :). Maila mig på [email protected] angående hur du vill att den ska se ut. Och tack för alla fina ord föresten!

2008-02-03 @ 19:20:42
URL: http://signedbydashy.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0